Sponsorointi

Vastuullisuus sponsoroinnissa

Kuluttajat nykyään odottavat, että yritykset toimivat vastuullisesti ja pyrkivät ratkaisemaan yhteiskunnallisia haasteita. Monet yritykset varmasti toimivatkin vastuullisesti, mutta kamppailevat keinojen kanssa kuinka tämän voisi viestiä myös heidän asiakkailleen tai potentiaalisille asiakkaille ja muille sidosryhmille.

Arvoihin perustuva sponsorointi

Vaikka vastuullinen toiminta ei tarkoita pelkkiä yksittäisiä vastuullisuustempauksia, yhtenä ratkaisuna tähän on yhdistää sponsorointi sekä erilaiset vastuullisuusteot. Urheilujoukkueilla on omat kohderyhmänsä jolloin ne tietyllä tapaa toimivat näkyvyys alustoina joiden kautta tavoittaa joukkueesta/urheilijasta riippuen erilaisia kohderyhmiä.

Kun lähdette miettimään kuka olisi teille sopiva kumppani, olette sitten sponsori tai joukkue, kannattaa ottaa huomioon muutamia asioita. Yhteistyön tulee olla aitoa ja perustua yhteisiin arvoihin, silloin sillä on myös vaikutusta. Jos näin ei ole, toiminta jää helposti pinnalliseksi ja se vaikuttaa päälle liimatulta. Kun on kyseessä aito kumppanuus, sen tarinallistaminen on uskottavampaa ja tarinasta tulee syvempi. Kumppanuuden luontevuus on helppo testata, miltä tuntuu viedä kumppanuus ja tehty vastuullisuusteko omiin kanaviin omien sidosryhmien nähtäväksi.

Konkreettinen teko ja siitä viestintä

Monilla urheilujoukkueilla on jo sponsoritkin valmiina, jolloin seuraavaksi joukkueen ja sponsoreiden tuleekin miettiä mihin yhteiskunnallisiin kipupisteisiin halutaan yhdessä ottaa kantaa ja millä tapaa. Ja miten se jalostuu konkreettiseksi teoksi ja siitä viestimiseksi.

Tähän yksi vaihtoehto on istuttaa puita hiilinieluiksi jos halutaan näyttää, että halutaan olla omalta osaltaan ratkaisemassa käsillä olevaa ilmastokriisiä. Tämä sopii siis teoksi jos sekä joukkue että sponsori ovat asiassa mukana täydestä sydämestä.

Mielellään sparrailemme kanssanne miten puiden istuttamista voisi organisaationne toiminnassa sponsorointiin liittyen hyödyntää ja jonkun verran olemme asian kanssa jo olleetkin tekemisissä. Yhdessä salibandyseura Classicin ja heidän sponsorin Teva-Teamin kanssa toteutimme konseptin aiheeseen liittyen, voit käydä lukemassa siitä lisää täältä.

Meillä on lisäksi tarjota aivan huipputason osaamista miten vastuullisuus ja sponsorointi yhdistetään siitäkin saa lisätietoa kysymällä. Ota siis yhteyttä ja mietitään miten voisimme yhdessä tehdä vastuullisia tekoja.

Ota yhteyttä

Lähetä meille viesti alla olevalla lomakkeella niin palaamme asiaan mahdollisimman pian. Voit myös soittaa Timolle numeroon 040 485 6607.

Yritys

Forest Gump Oy
Nousiaistentie 4 LT
00280 Helsinki
FINLAND

Laskutus

Verkkolaskuosoite: 003732031469
Operaattori:
Apix Messaging Oy

Operaattoritunnus: 003723327487

Toimitusehdot

Rekisteriseloste

 

Y-tunnus

3203146-9

Puhelin

+358 40 485 6607

Sähköposti

[email protected]

Copy link
Powered by Social Snap